شرکت داده پردازان راتین

طراحی و برنامه نویسی وب سایت، سی دی مالتی مدیا و تولید نرم افزارهای سفارشی

شرکت داده پردازان راتین

طراحی و برنامه نویسی وب سایت، سی دی مالتی مدیا و تولید نرم افزارهای سفارشی

مشکل سرورهای اشتراکی و راههای جایگزین برای آن

در سرورهای اشتراکی، از همان‌هایی که در ایران خیلی رایج هستند و قیمتی زیر ۱۰۰ هزار تومان در سال دارند، همیشه محدودیت در دیتابیس وجود دارد. بیشتر سرویس‌ها اجازه بیش از یکی دو تا دیتابیس MS SQL Server را نمی‌دهند، آن یکی دو تا هم گاهاً نسخه‌های قدیمی MS SQL Server هستند. علاوه بر اینها محدودیت‌های شدید حجمی هم برای دیتابیس وجود دارد. با این که MySQL رایگان است ولی مشابه همین محدودیت‌ها در رابطه با MySQL هم وجود دارد.


در ادامه چند راه جایگزین را بررسی می‌کنیم:
1- استفاده از دیتابیس‌‌های Embed مثل Sqlite

۲- استفاده از فایل Access با کمک ODBC
۳- استفاده از MS SQL Server Express در صورت وجود در Web Server
۴- خرید VPS و نصب دیتابیس MS SQL Server Express به طور قانونی و MS SQL Server غیر Express به طور غیر قانونی
۵- تبدیل کامپیوتر منزل یا شرکت به یک سرور کوچک با اجاره ماهیانه IP Static از ISPها و نصب MS SQL Server مشابه مورد قبل
۶- خرید MS SQL Host از شرکت‌های خارجی
۷- استفاده از MS SQL Hostهای مجانی

همه این راه حل‌ها یک محدودیت مشترک دارند. آن هم ناسازگاری برنامه‌های مختلف با دیتابیس‌های مختلف و محدودیت‌های فنی در تکنولوژی‌های دسترسی به دیتابیس است. مثلاً برنامه BugNET نمی‌تواند با Access کار کند. برنامه ‌BlogEngine.NET هم نمی‌تواند با Sqlite کار کند. در مورد محدودیت‌های فنی می‌توان به عدم امکان استفاده از دیتابیس‌های غیر MS SQL Server با Entity Framework اشاره کرد. در مورد استفاده از VPS یا IP Static هم باید دقت کرد که این سرویس‌ها باید uptime واقعاً بالا داشته و از پهنای باندی خوبی استفاده کنند. در مورد نسخه‌های غیر قانونی هم نمی‌توان خیلی مطمئن بود. چون ممکن است سرور مورد نظر به خاطر عدم رعایت Copyright بسته شود. در مورد خرید Host از شرکت‌های خارجی می‌توان خوشحال بود که قیمت تمام شده آنها خیلی پایین‌تر از قیمت شرکت‌های داخلی است. از Hostهای مجانی هم می‌شود استفاده کرد ولی هم مشکل عدم اطمینان وجود دارد و هم مشکل کمبود امکانات فنی مثل نبود امکان ‌Backup/Restore.

آموزش روش عضویت در گوگل

 برای ثبت نام در گوگل اول باید یک اکانت جیمیل داشته باشید حتما با این کلمه آشنا هستید جیمیل یک سرویس مجانی است که از طرف گوگل به کاربران داده شده با این سرویس همون ایمیل هست که شما میتونید ایمیل بسازید و کارهایی از این قبیل
برای اینکه جی میل بسازید باید برید به سایت گوگل بعد در بالای سایت نوشته Gmail که روی آن کلیک کنید بعد در صفحه بعدی در زیر قسمتی که باید یوزر و پسورد خودتون را وارد کنید نوشتهSignUp روی این کلمه کلیک کنید و فرم ها را پر کنید حالا شما یک اکانت جیمیل دارید
برای ثبت سایت خود به آدرس زیر برید
بعد باید در اکانت جیمیل خود لوگین بشید برای این منظور یوزر و پسورد خودتون رو وارد کنید
حالا صفحه ای میاد که باید سایت خودتون رو وارد کنید بعد از اینکه سایتتون رو ثبت کردیدیه همچین پیغامی میایید
Your site has been added to your account. Verify your ownership to view detailed statistics and errors for it.
بعد در یک کادر زرد رنگ این عبارت نوشته شده است
Verify your site
که باید روش کلیک کنید،این کار برای این است که نشان بدهید سایتی که ثبت کردید واقعا برای خودتون هستش به این شکل که بعد از کلیک بر رون آن یک نوار کشویی ظاهر میشود که شما میتوانید هر کدام رو خواستید انتخاب کنید که یکیش اضافه کردن یه متاتگ به قالب هست
و دیگری اضافه کردن یه کد html که من همین رو پیشنهاد میکنم که ساده تر و سریعتر هستش
وقتی این گزینه رو انتخاب کردید >>>
upload an html file
یه کدی به شما میدهد مثل این
ادامه مطلب ...

چگونه در موتورهای جستجو اول باشیم؟


 در شرایطی که میلیون ها سایت و وبلاگ در اینترنت بر سر تصاحب جایگاه بالاتر در بین نتایج جست و جوگرها رقابت و مبارزه می کنند ، کسب رتبه در موتورهای جست و جو کار سخت و دشواری است و کسانی در این میان توفیق به دست می آورند که بر نحوه عملکرد موتورهای جست و جو آگاه باشند و خود را با اصول مورد نظر جست و جو گرها سازگار کنند .
معیار گوگل برای این ارزیابی یا «رنکینگ»، لینک ها، اسم ها و اعتبار شما نزد دیگر صفحات اینترنت می باشد و بر اساس نمره یا رنک(RANK)  مخاطبانتان و تعداد آنان، اهمیت شما را مشخص می کند. این ارزیابی ثابت نمی باشد، در واقع گوگل هر چند ماه یک بار در اینترنت جستجو (SURF) می کند و رنک صفحات را کم و زیاد می کند. سایت ها و وبلاگ ها پیج رنک های مختلفی دارند. معتبرترین سایت‌های اینترنتی اعم از گوگل، یاهو، بی بی سی، W3.ORG، نیویورک تایمز، MSN، بلاگر و چندین و چند سایت دولتی و غیر دولتی دیگر دارای نمره 9 یا 10 می باشند که دارنده بیشترین رنک پیج در اینترنت می باشند.


PAGE RANK چه کاربردی دارد؟
اینکه PAGE RANK  به چه دردی می خورد !! ساده است ، رتبه بندی گوگل بر صورت می‌گیرد. سوال این است ، پس از یک درخواست کلمه کلیدی از گوگل ، آدرس وب سایت‌ها و صفحات دیگر چگونه نمایش داده می شود، جواب راهگشا است ، براساس PAGE RANK یا رتبه هر صفحه اینترنتی که شامل نتیجه جستجو می شود.
فرض کنید صفحهA دارای رنک2، صفحه B عدد 6 و C نمره 4 را داراست ، کلمه یزد در تمام صفحات بعنوان کلمه کلیدی لحاظ شده است یک کاربر کلمه یزد را جستجو می کند در میان آدرس صفحات یافته شده صفحات A, B , C لحاظ می شود اما گوگل ابتدا B بعد صفحه C و در نهایت A را نمایش می دهد ، پس رنک گوگل در جستجو ها حرف اول را می‌زند.

آگاهی از PAGE RANK وبلاگ یا وب سایتمان
با این تفاسیر به اهمیت این سیستم گوگل پی برده اید. شاید بپرسید که چگونه می توان به نمره یا رنک یک وبلاگ یا وب سایت پی برد؟  برای این مهم چندین راه وجود دار به عنوان اولین راه می توان به سایت های مخصوصی که از جانب گوگل اداره می شوند مراجعه کرد. به عنوان مثال می توان به سایت HTTP://WWW.PRCHECKER.INFO  مراجعه کرد. با مراجعه به این سایت با وارد کردن اسم وبلاگ خود از امتیاز آن در گوگل آگاه می شوید.

نرم افزارهای PAGERANK
راه دیگر نصب کردن نوار ابزار یا TOOLBAR گوگل می باشد، که برای دریافت این برنامه به سایت گوگل HTTP://WWW.TOOLBAR.GOOGLE.COM  اینجا هم کلیک کنید راه دیگر استفاده از نرم افزار PAGERANK-WEAVER می باشد. این نرم افزار به شما این قابلیت را می دهد که پیج رنک های رقیب هایتان را یک جا جمع بندی شده یا تحلیلی ببینید. به عنوان مثال شما یک کلمه کلیدی را در قسمت جستجوی این برنامه تایپ و کلیک می کنید.
کمی صبر می کنید، نرم افزار شروع به جستجو، تجزیه و تحلیل می کند. سپس به شما نتایجی را کارنامه وار می دهد. در آن ابتدا تعداد کل لینک های یافته شده و در ردیف های پایین تر تعداد تفکیکی آنها را بر حسب پیج رنک های مختلف نشان می دهد. مثلا می گوید 20 سایت با پیج رنک 6 به این کلمه یا سایت لینک داده اند.

چگونگی یک پیج رک PAGE RANK مناسب دست یابیم
همانطور که می‌دانید، سیستم رتبه بندی گوگل در دوره‌های زمانی خاصی مجددا سایت‌های موجود را رتبه‌بندی می‌کند و سایت‌های زیادی در این میان با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد روش‌های جلوگیری از کاهش رتبه و همچنین راه های کسب امتیاز صحبت کنیم.

1- تنوع در لینک ورودی:
یکی از بهترین مکان‌هائی که مشتریان می‌توانند سایت شما را پیدا کنند موتورهای جستجو هستند. اما شما نباید فقط به این بسنده کنید. شما بایستی سعی نمائید لینک سایتتان را در سایت‌های دیگران منتشر کنید یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایت‌های دیگر به سایت شما داده‌اند. با معرفی سایت شما در دیگر سایتها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایتها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت.
به طور خلاصه می توان اینگونه بیان کرد: سعی کنید توسط دیگر وبلاگها یا وب‌سایت‌ها به شما لینک داده شود اگر لینک شما یک سویه و ورودی باشد تنها دیگران به وبلاگتان لینک دهند رتبه شما افزایش می یابد .لینک دوسویه یعنی لینکها در هر دوطرف باشد که امتیاز کمتری دارد و اگر تنها لینک دیگر سایت‌ها و وبلاگها را یک سویه بگذارید، به طور شدید نمره شما کم می شود . نرم افزار رتبه بندی چنین محاسبه می کند که هر چقدر بیشتر به یک صفحه اینترنتی لینک داده شده باشد پس از اهمیت خاصی برخوردار است .
توجه داشته باشید که تلاش برای افزایش رتبه وبلاگ و سایتی بی محتوا یا کم محتوا کار بیهوده ایست ، آنچه بیش از همه در بالا بردن رتبه شما در موتورهای جست و جو نقش دارد میزان محتوای سایت شماست، پس تلاش خود را بیشتر بر روی محتوای خود متمرکز کنید و بدانید که اگر محتوای بهتری ارائه کنید از سوی دیگران مورد حمایت قرار خواهید گرفت.

شرکت داده پردازان راتین

www.ratin.group.com

ادامه مطلب ...

شغل آنلاین را چگونه شروع کنیم؟

روزی نیست که داستان‌های موفقیت افرادی که به طور معجزه‌آسایی از یک ایده ساده٬ یک سایت و میزان زیادی تلاش به موفقیت‌های قابل توجه‌ای رسیده‌اند و حالا جزیی از هزاران ثروتمند دنیای آنلاین شده‌اند٬ عموم افراد را تشویق به پاگذاشتن در این دنیای پرپتانسیل نکند. شما که یک ایده و سری پر سودا دارید، آیا می‌دانید که برای شروع کسب و کار آنلاین باید از کجا شروع کنید؟ به پیش بروید و به سود برسید؟ آیا به همان سادگی که در این روایت‌ها عنوان می‌شود، شما ثروتمند خواهید شد؟

به صورت دنباله‌دار سعی می‎کنیم مراحل "داشت٬ کاشت  و برداشت" را در کسب و کارهای آنلاین توضیح داده و به سوالات زیر جواب دهیم:
* چگونه یک کسب‌وکار آنلاین را آغاز کنیم؟
در اولین مرحله یا "داشت"خواهیم آموخت که برای شروع یک شغل آنلاین به چه داشته‌هایی نیازمند هستیم.
* چگونه یک کسب‌وکار آنلاین را مدیریت کنیم؟
در دومین مرحله یا "کاشت" نیز می¬آموزیم که برای معرفی و تبلیغات شغل آنلاین خود و مدیریت محتویات آن باید دست به چه اقداماتی بزنیم تا با این کاشته‌های مناسب به برداشتی موفق دست یابیم.
*چگونه از یک کسب‌وکار آنلاین به درآمد برسیم؟
در مرحله آخر یا "برداشت" نیز باید از دست‌آوردهای خود به نتیجه برسیم و تنها مراقب باشیم که بازار آنلاین و نیازها همیشه در دستانتان باشد.

شکار یک ایده
برای آغاز یک کسب‌وکار آنلاین شما باید یک ایده داشته باشید. ایده شما ممکن است کاملاً جدید و خلاقانه باشد یا توسط هزاران نفر اجرا شده باشد.قبل از آن که درباره انتخاب یک ایده صحبت کنم، باید بگویم که هزاران ایده خوب و بد در دنیا وجود دارد که مهم‌ترین مسئله علاقه و دانش شماست. اگر شما برای به نتیجه رساندن یک ایده علاقه و انگیزه نداشته باشید، کار بسیار دشوار و گاهی ناشدنی می‌شود و ممکن است با رعایت نکردن همین موضوع به ظاهر ساده، به جمع هزاران شکست خورده این مسیر بپیوندید و از آن به بعد کسب درآمد از اینترنت را غیرممکن و حتی مناسب از ما بهتران بدانید! پس به علاقه خود توجه کنید و تنها انگیزه پول درآوردن برای این راه کافی نیست.

شرکت داده پردزان راتین

www.ratingroup.com


ادامه مطلب ...

از همراه خود چطور محافظت کنیم؟

محافظت از اطلاعات
سرقت، گم شدن یا ضربه دیدن یک دستگاه هیچ‌گاه خوش‌آیند نیست اما چون ماهیت قضیه سخت‌افزاری است می‌تواند جبران شود. شما می‌توانید دوباره یک دوربین دیجیتال مانند دوربینی که گم کردید بخرید، می‌توانید یک تبلت مانند تبلتی که از شما به سرقت رفته تهیه کنید یا صفحه‌نمایش نوت‌بوکی که ضربه دیده را تعویض کنید اما اطلاعات روی این دستگاه‌ها همیشه قابل برگرداندن یا دسترسی نیستند. بنابراین بیشتر از محافظت فیزیکی باید برای محافظت از اطلاعات زمان و هزینه صرفه کنید. نخستین گام که به نوعی مهم‌ترین کار نیز هست، پشتیبان‌گیری منظم و دوره‌ای از اطلاعات روی دستگاه‌های همراه است. هر دستگاه همراهی دارای قابلیت همگام‌سازی یا Sync است.
به این معنی که شما یک نسخه از نرم‌افزار همگام‌سازی را روی کامپیوتر دسکتاپ خانه یا محل کار نصب می‌کنید و پس از آن در هر بار اتصال دستگاه به کامپیوتر و زدن کلید Sync به طور خودکار از تمامی اطلاعات شما یک نسخه پشتیبان گرفته می‌شود و روی هارددیسک کامپیوتر نگه‌داری می‌شود. این روش ساده‌ترین راه برای پشتیبان‌گیری منظم از اطلاعات است. پشتیبان‌گیری می‌تواند فقط مختص به یک کامپیوتر دسکتاپ باشد یا روش‌های دیگری مانند آنلاین و محلی یا ترکیب هر دو آن‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله قصد نداریم فرآیند پشتیبان‌گیری را آموزش دهیم اما به‌طور اختصار می‌گوییم که پشتیبان‌گیری می‌تواند روی یک هارددیسک خارجی متصل به کامپیوتر یا روی دیسک‌های نوری صورت گیرد. همچنین با سرویس‌های آنلاینی مانند Skype، Dropbox، Google Drive که این روزها به‌طور رایگان در اختیار کاربران است، می‌توان اطلاعات پشتیبان‌گیری شده را به روی آن‌ها انتقال داد. انتخاب هر روش به خود کاربر بستگی دارد. برای بهره‌گیری از پشتیبان‌گیری آنلاین نیازمند یک خط اینترنت پر‌سرعت روی دستگاه‌های همراه هستید. علاوه‌بر این‌که برخی از سرویس‌های پشتیبان‌گیری آنلاین مانند Dropbox یا iCloud شرکت اپل امکان ویرایش فایل‌ها و ذخیره آن‌ها به‌طور همزمان روی چندین دستگاه را فراهم می‌کنند.

پشتیبان‌گیری آنلاین
همان‌طور که گفتیم یکی از روش‌های پشتیبان‌گیری سریع و ساده روی دستگاه‌های همراه، استفاده از سرویس‌های کلاود و ذخیره‌سازی آنلاینی مانند Skype، Google Drive،iCloud، Dropbox، SugarSync و Carbonits است. مزیت استفاده از این سرویس‌ها در این است که با استفاده از یک اتصال اینترنت موبایل می‌توان در هر زمان و مکانی به آن‌ها دسترسی داشت و از فایل‌های جدید یا اطلاعات حیاتی پشتیبان‌گیری کرد. به‌عنوان مثال هنگامی که در اتوبوس یا مترو هستید و دارید پس از یک روز کاری به خانه برمی‌گردید، می‌توانید از فایل‌ها و اسناد ایجاد شده در آن روز روی این سرویس‌ها پشتیبان‌گیری کنید. مزیت بعدی این سرویس‌ها در دسترس بودن برنامک‌های iOS، آندروئید، ویندوزفون و... برای دستگاه‌های مختلف است. البته نسخه‌های دسکتاپ این برنامه‌ها نیز موجود هستند. روش دیگر دسترسی به این سرویس‌ها نیز لاگین‌کردن به‌آن‌ها در مرورگرهای تحت وب است.
شرکتی مانند اپل سرویس‌هایی روی iCloud ارائه می‌دهد که به‌طور خودکار از روی اطلاعات دستگاه‌های iPad و iPhone پشتیبان‌گیری می‌کند. این سرویس تا فضای 5 گیگابایت رایگان است که برای پشتیبان‌گیری عکس‌ها، تنظیمات دستگاه، اسناد اداری، ویدیو، موزیک، متن پیغام‌ها، برنامک‌ها و آهنگ‌های زنگ تلفن کافی است. کاربران می‌توانند فضای بیشتری برای کار با iTunes Store، App Store و iBookstore خریداری کنند. سرویس‌های دیگری مانند Skype مایکروسافت یا Google Drive نیز فضای 5 گیگابایتی رایگان ارائه می‌دهند.

دوربین‌های دیجیتال

پشتیبان‌گیری از اطلاعات ذخیره شده روی حافظه دوربین‌های دیجیتال کمی با دستگاه‌هایی مانند اسمارت‌فون و تبلت متفاوت است. چون این دستگاه‌ها به طورمستقیم به اینترنت متصل نمی‌شوند و کپی گرفتن از اطلاعات آن‌ها بدون نیاز به یک کامپیوتر دسکتاپ سخت است. کپی اطلاعات روی کارت حافظه‌ نیز مستلزم خارج کردن کارت حافظه از دستگاه است که احتمال خرابی یا گم شدن آن را بالا می‌برد. برای پشتیبان‌گیری سریع از دوربین‌های دیجیتال چند روش وجود دارد. دستگاه‌های پشتیبان‌گیری عرضه شده است که به‌طور خاص برای دوربین‌های دیجیتال کاربرد دارند و در وسایل بیشتر عکاس‌ها یافت می‌شوند. این دستگاه‌ها دارای یک اسلات کارت حافظه هستند و به طور مستقل از کامپیوتر کار می‌کنند و می‌توانند به سرعت یک کارت حافظه را روی حافظه خود کپی کنند. مدل 160 گیگابایتی Ex-Pro Photo Bank از سایت آمازون 110 پوند قیمت دارد. E-Reader یکی دیگر از دستگاه‌های همراهی که پشتیبان‌گیری اطلاعات آن کمی متفاوت است، کتاب‌خوان‌های الکترونیکی هستند. معروف‌ترین دستگاه کتاب‌خوان‌ کیندل آمازون است که نیازی به پشتیبان‌گیری ندارد. چون هر فایل یا کتاب الکترونیکی را دوباره می‌توان از روی سایت آمازون دانلود و دریافت کرد. درباره محصولات دیگر نیز این موضوع تا حدود زیادی صادق است و شرکت سازنده محصول سایت‌هایی را برای دانلود دوباره کتاب‌های الکترونیکی معرفی می‌کنند تا خیال کاربران بابت از دست دادن اطلاعات روی آن محصول مطمئن باشد.

شرکت داده پردازان راتین
www.ratingroup.com

ادامه مطلب ...