شرکت داده پردازان راتین

طراحی و برنامه نویسی وب سایت، سی دی مالتی مدیا و تولید نرم افزارهای سفارشی

شرکت داده پردازان راتین

طراحی و برنامه نویسی وب سایت، سی دی مالتی مدیا و تولید نرم افزارهای سفارشی

15 نکته قابل توجه در بازاریابی با پست الکترونیک

 بازایابی از طریق پست الکترونیک یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغ کالا روی مخاطب هدف است. در حال حاضر نرم‌افزارها و خدمات متعددی (چه مجانی و چه پولی) برای بازاریابی از طریق پست الکترونیک وجود دارد. البته تعداد زیادی از این نرم‌افزارها و خدمات پولی است. در اینجا به چند نکته مهم در مورد خرید یا استفاده از آنها اشاره می‌کنیم:

1- به سابقه تولید‌کننده نرم‌افزار و محصولات موفق آن در بازار توجه کنید.

2- بازاریابی به وسیله پست الکترونیک باید امکان اطلاع از وضعیت پست‌های الکترونیک فرستاده شده را به کاربر بدهد. بنابراین بهتر است که به امکانات رهگیری وضعیت پست الکترونیک در سرویس یا نرم‌افزار مورد نظر توجه شود.

3- به قابلیت شخصی‌سازی و انطباق با شرایط و نیازهای مختلف ابزارهای بازاریابی ایمیل توجه شود.

4- سرعت و پیکربندی سرورهای پست الکترونیک به‌ویژه هنگامی که از خدمات بازاریابی ایمیل استفاده می‌کنید، باید مورد توجه باشد.

5- توانایی شناسایی و حذف هرزنامه‌ها مهمترین نکته در بازاریابی ایمیلی است. برای اجرای یک بازاریابی حرفه‌ای، نرم‌افزارهای بازاریابی ایمیلی باید توانایی این کار را داشته باشند.

6- لیست تماس‌ها در نرم‌افزارهای بازاریابی پست الکترونیک قابل گسترش باشد تا کاربر امکان افزایش تعداد تماس‌ها (آدرس‌ها) را در آینده داشته باشد.

7- این نرم‌افزارها امکان دریافت یا ارائه لیست آدرس‌های ایمیل از طریق فایل یا برخی سرویس‌های پست الکترونیک همچون یاهو، جی‌میل و غیره را داشته باشند.

8- به قابلیت پاسخگویی خودکار آنها نیز توجه شود تا امکان ارسال چندین پیام یا فرستادن دوره‌ای پیام‌ها وجود داشته باشد.

9- ایجاد کمپینی مبتنی بر بازاریابی ایمیلی نیازمند امکانات متعددی فراتر از یک لیست تماس است، به عبارتی به کاربر‌پسند بودن این نرم‌افزارها و خدمات باید توجه شود.

10- به امکان تنظیم و برنامه‌ریزی زمانی نرم‌افزارهای بازاریابی پست الکترونیک توجه شود تا بتوان طبق برنامه زمانی ایمیل‌های مورد نظر را فرستاد.

11- پیش از خرید و استفاده از نرم‌افزارهای بازاریابی با پست الکترونیک و یا به خدمت گرفتن خدمات بازارایابی ایمیلی، بهتر است که حداقل به مدت یک ماه از نسخه‌های مجانی استفاده شود.

12- اگر مایل به اجاره و به خدمت گرفتن یک سرویس هستید، بهتر است که از گزینه پرداخت یا شارژ ماهانه استفاده کنید. بدین ترتیب در صورت افت کیفیت خدمات خیلی راحت‌تر می‌توان استفاده از آن را متوقف کرد.

13- در نرم‌افزارها و خدمات بازاریابی با پست الکترونیک، کاربران می‌توانند از راهنماهای آموزشی در قالب پی.‌دی‌.اف یا تصویر استفاده کنند. در این صورت بدون کمک دیگران می‌توان یک بازاریابی ایمیلی انجام داد.

14- به امنیت و توان حفظ اطلاعات عملیات اجرایی و سیستم ذخیره آی.پی در خدمات بازاریابی پست الکترونیک، هنگام به خدمت گرفتن یا اجاره آنها توجه شود.

15-
به کیفیت پشتیبانی از مشتریان در نرم‌افزارها یا خدمات بازاریابی ایمیلی توجه شود. در هر مرحله‌ای ممکن است که به مشورت و پشتیبانی متخصصان نیاز شود، در این شرایط خدمات پشتیبانی باید مجانی و بدون گرفتن هزینه ارائه شود.


آدرس منبع : شرکت داده پردازان راتین
آدرس سایت : www.ratin.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد