شرکت داده پردازان راتین

طراحی و برنامه نویسی وب سایت، سی دی مالتی مدیا و تولید نرم افزارهای سفارشی

شرکت داده پردازان راتین

طراحی و برنامه نویسی وب سایت، سی دی مالتی مدیا و تولید نرم افزارهای سفارشی

برنامه Front Page و دادن رنگ به وب سایت

انتخاب بهترین رنگ در طراحی صفحات وب

آیا شما بهترین رنگ را برای وب سایت خود بکار گرفته اید ؟ هنگام انتخاب رنگ در زمان طراحی باید به نکات زیر توجه کنید :

۱) اثر روان شناسی رنگ
۲) قابلیت خواندن متون صفحات سایت

۳) رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند ، گرافیک ها ، لینک ها و متون

لیست زیر مشخصه هایی از رنگ ها را که هنگام طراحی باید مدنظر داشته باشید بیان میکند:

۱) رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در ۹۰ ثانیه اول دیدن میگذارند .
۲) اثر رنگ میتواند بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند.
۳) رنگ ها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمیکنند ، بلکه اثر خود را کاملا در رفتار ما نشان میدهند .
۴) اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف گوناگون است !
۵) هر رنگ به تنهایی یک پیام مخصوص به چشم بیننده میفرستد .

در فرهنگ آمریکای شمالی رنگ های زیر به احساسات یا مشخصه های زیر مربوطند:

اشاره دارد به صداقت ، پاکیزگی ، صمیمیت ، ملایمت و معاصر بود ن چیزی . سفید بهترین رنگ برای بک گراند های وب است . در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است .
اشاره دارد به ظرافت ، قدرت ، دلیری ، شهامت ، فریبندگی ، شیطان ، مهارت و باستان . مشکی برای رنگ متن روی یک پس زمینه روشن ایده آل است. این رنگ بعنوان رنگ پس زمینه چشم را خسته میکند .
توانایی، هیجان ، احساسات شدید ، سرعت ، خطر و تهاجم . این رنگ از بیننده توجه به خود را طلب میکند . در تجارت بمعنی وام و بدهی است . این رنگ شدید ترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع میکند .
امنیت ، اعتماد ، مسئولیت پذیری ، سرما ، ایمان ، وفاداری ، وابستگی وجاه و جلال . آبی دومین رنگ عوام پسند است . در تجارت بمعنای ضمانت مالی است .
تندرستی ، فراوانی ، حاصلخیزی ، آزادی ، شفا و بهبودی ، طبیعت ، پیشرفت ، حسادت و خونسردی . در تجارت بیانگر مقام و ثروت است. این رنگ در چشم ها راحت تر از همه دیده میشود .
تاثیر گذاری ، متانت ، توانگری مالی و کمک کننده بودن . قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است .
صمیمیت زیاد ، اعتبار و نفوذ و عملی بودن . در تجارت بمعنای سنت گرایی است .
ملایمت ، شیرینی ، ظرافت و زنانگی ، خوب بودن ، بی گناهی و پرورش کودک .
وقار ، معنویت ، شاهانه بودن ، عیش و نعمت ، دارایی ، اعتبار و نفوذ ، سوگواری و مهارت . در تجارت بزرگ نشان دادن است . بنفش طرفداری از سبک های هنرمندانه است.
سرزندگی و شوخی ، لذت و خوشگذرانی ، تعادل گرمایی ، تشویق کردن ، چالاکی و نیرو ، تحمل و بلند همتی .
نور خورشید ، گرمی ، خوشی ، نامردی ، ترسویی و حسادت . در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه است و برای تاکید نیز خوب است . زرد باعث افزایش تمرکز شده ، سوخت و ساز را زیاد میکند و سخت ترین رنگ برای چشم هاست .
نشانگر گران بودن و پرستیژ است .
سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ است .
پس وقتی میخواهید رنگی انتخاب کنید باید درباره بازار نهایی کار خود باندیشید . چه احساساتی را میخواهید برانگیخته کنید ؟ اول کمی درباره چشم انداز احساسی هدفتان فکر کنید و نیز پیامی که از راه دید میخواهید منتقل کنید . بعد رنگ خود را انتخاب کنید !

چند نکته برای شروع کار :

۱) جهت شروع کار، کاربر باید قبلاً با اینترنت کار کرده و با ساختار کارکردی آن بطور کامل آشنا باشد، همچنین نمونه صفحاتی را که دوست دارد بسازد، در ذهن داشته باشد.
۲) بهتر است قبل از کار کردن با برنامه Front Page، با برنامه تایپی Word آشنا شده و کار نموده باشید. چرا که اکثر مطالب آنجا مورد نیاز بوده و تکراری است.
۳) محتوا و موضوع صفحه شما برای بازدیدکننده مهم است، نه افکتها !!!! او دوست ندارد وقت خود را برای آنها هدر دهد و فورا" از سایت شما خارج خواهد شد.
۴) روانشناسان اینترنتی در تحقیقات خود یافته اند که بازدیدکنندگان دوست ندارند بیشتر از ۲۵ ثانیه وقت خود را درصفحه ای بگذرانند، لذا سعی نمایید صفحاتتان با سرعت بالا بیاید و حداقل حجم را داشته باشد. (بخصوص در صفحات ابتدایی جهت جذب مشتری از عکسهای سنگین، افکت های بیخود سنگین و یا برنامه های مشکل زا خودداری نموده و با دادن اطلاعات مفید و موضوعهای جالب او را میخکوب نمایید.
۵) هر چه سریعتر مشتری خود را به موضوع مهم و جالب راهنمایی نمایید و از کشاندن او به صفحات گوناگون بیتحرک خودداری نموده و از دور های قمری جهت رسیدن به مقصد جدا" خودداری کنید.
۶) از دادن اطلاعات نادرست و غیر اخلاقی خودداری کرده و در صورت لزوم با دادن آدرس سایتهای معتبر و خوب در زمینه موضوع مورد تحقیق او را در این زمینه یاری دهید و جلب اعتماد نمایید.
۷) چون عکس ، یک قسمت اعظم و مهم کار شما را در اینترنت تشکیل میدهد، لذا بهتر است شما حداقل کمی با برنامه Photo Shop آشنا باشید.
قبل از هر چیزی، نظم در کار حرف اول را جهت موفقیت میزند لذا قبل از شروع به کار شما باید بدانید که چه کاری میخواهید انجام دهید و به چه چیزهایی نیاز دارید. نرم افزار front page جزو نرم افزارهای کاربردی بسته office است . پس اولین چیزی که نیاز دارید نرم افزار office است .

هنگامی که یک صفحه وب ساخته میشود معمولا" داری یک صفحه اصلی (Home Page) به نام ایندکس اچ تی ام ال (index.html) بوده و سایر ملزومات آن یعنی صفحات دیگر و عکسها یا وسایل مورد لزوم در پوشه های مربوطه بطور منظم ( جداگانه ) نگهداری می شوند.
لذا برای شروع کار بهتر است شما در بخشی از کامپیوتر خود یک پوشه به نام مثلا" (My Web) ایجاد نموده و درون آن دو پوشه دیگر به نامهای (docs) و (images) بسازید.

صفحه اول یا اصلی شما درون (My Web) قرار گرفته و بقیه صفحات درون پوشه (docs) و تمامی عکسها درون پوشه (images) ذخیره خواهند شد. این عمل فقط جهت منظم بودن کار توصیه میشود و ضمنا" میتوانید مدارک و فایلهای یک بخش حجیم و زیاد یک اتصال خود را به یک پوشه جداگانه هدایت نموده و ذخیره کنید، مثلا" مسئولیت آنرا به عهده یک فرد یا گروه خاصی قرار داده و فقط شما آنها را به صفحه اصلی یا index.html آن اتصال دهید. مثلا" یک یا چند پوشه جداگانه درون My Web که خودشان دارای docs و images و همچنین صفحه اصلی Index جداگانه داشته باشند.

از دادن اسمهای فارسی به پوشه ها، فایلها، عکسها و اسناد خود جداً خودداری نمایید چرا که در اینترنت آنها دچار مشکل شده و قابل دسترسی نخواهند بود.
از نوشتن کاراکترهای غیر مجاز، دادن فاصله های زیاد بین اسامی و استفاده از حروف بزرگ در نام اسناد و پوشه ها خودداری کنید.
از درست کردن پوشه های تو در تو و پیچ در پیچ و با نام بلند خودداری کنید و از مخفف کلمات استفاده نمایید (مثلا" به جایteaching center از tc یا tcenter استفاده شود بهتر است.)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد