شرکت داده پردازان راتین

طراحی و برنامه نویسی وب سایت، سی دی مالتی مدیا و تولید نرم افزارهای سفارشی

شرکت داده پردازان راتین

طراحی و برنامه نویسی وب سایت، سی دی مالتی مدیا و تولید نرم افزارهای سفارشی

10 راه کار برای بالا بردن رتبه سایت

 این مقاله 10 روش کم هزینه برای ایجاد ترافیک در وب سایت شما معرفی میکند . لذت ببرید.

1- لینک های خود را با سایت هایی که حاوی مطالبی مشابه مطالب شما است ، داد و ستد کنید .

وقتی که بازدید کنندگان برای شما مهم باشند ، مسلما بازدید کنندگان هدف دار برای شما واقعا مهم هستند . اگر وب سایت شما در مورد سگها است ، این کار احمقانه ای است که لینک های خود را با سایتهایی متعلق به مردمی هست که از سگ متنفرند ، معاوضه کنید . برای آنکه این یک عمل ضد پیشرفت است و عاقلانه نیست .نه ، این روش داد و ستد لینک ها برای کار نیست .بهتره این کار با سایت هایی انجام شود که موضوعی را پوشش میدهند که با موضوع شما مرتبط است .

2- انتشار یک وبلاگ

پرداختن به منافع یک وبلاگ از این موضوع این بحث خارج است و من وقت توضیح آن را ندارم . فقط میدونم که موتور های جستجو به وبلاگ ها علاقه دارند که دارندگان وب لاگها را با دیگر وبلاگ داران بطور مکرر به هم متصل کنند .

3- انتشار خبرنامه خودتان

اکنون من میدونم شما چی فکر میکنید . انتشار یک خبرنامه ؟ به نظر می رسه که کار زیادی نمیتونه انجام بده . خوب بله میتونه . ولی اگرشما خبرنامه تان را در مورد چیزهایی که ار آن سود میبرید بنویسید ، ابدا خوب کار نخواهد کرد . مطالبتان را خارج از کاغذ یا یک محیط خاص نمیتوانید بنویسید ؟ در این مورد نگران نباشید ، در اینترنت مکانهای online فراوانی هست که شما میتونید که از آنجا مطالب رایگان در دسته بندی های منظم را متوانید دریافت کنید . فقط کافیست به موتور جستجو مورد علاقه تان مراجعه کره ور در فهرست مقاله ها مورد نظر را تایپ کنید . و شما از تعداد مواردی که در نتیجه جستجو می آید قطعا متعجب خواهید شد .

4- عرضه کردن رایگان بعضی از مطالب که به موضوع اصلی شما مرتبط است .

مردم freebies را دوست دارند . مطمعن شوید که مطالب شما با کیفیت است و به موضوع اصلی شما مرتبط است . این خوب است که شما قبل از دریافت freebies توسط کاربر آدرس ایمیل کاربر را بخواهید . این راه خوبی برای جمع آوری سریع لیست افرادی که به موضوعات سایت شما علاقه دارند میباشد .

5- مبادله کردن تبلیغات با دیگر منتشران مجله الکترونیکی

مجله های الکترونیکی که با موضوع شما مطابق هستند را جستجو کنید و تبلیغات خود را با آنها مبادله کنید . بعضی منتشران با این نوع مبادله برای مدت کوتاهی موافقت میکنند ، مخصوصا اگر مخارجی را هم تقبل کنید .

6- شرکت کردن در محل های اجتماع عمومی در اینترنت online forums

7- منتشر کردن آدرس وب سایت در هر چیزی که پخش میکنید ، کتاب ، کارت ویزیت ، کاتالوگ و بروشور

8- مطالعه هر چیزی که به شما در مورد ایجاد آمد شد در وب سایت کمک کند .


این شدیدا مهم است که در این مورد مطالعه کنید چون اینترنت دقیقه به دقیقه تغییر میکند .ثبت نام کردن در مجله های الکترونیکی ، خواندن کتابهاب الکترونیکی ، و خواندن مطالب موجود در forums . تمام این منابع به شما کمک میکند تا همچنان در جریان آخرین تحولات و اخبار در اینترنت باشید .

9- پرسیدن سوالاتی که در مورد آنها فکر میکنید از فروشگاه های اینترنتی
بعضی از فروشگاه های اینترنتی میتونند شما را برای موفقیت راهنمایی کنند ، خصوصا اگر با آنها آشنا نیز باشبد . اگر انها به شما را در راه موفقیت کمک کنند ، آنها نیز موفق میشوند . فراموش نکنید فقط سوالهای بی اهمیت سوالهای پرسیده نشده هستند .

10- وقتی که شما ایده جدیدی به ذهنتان خطور کرد ، از آن استفاده کنید .

بهتره که این خارج از فقط یک حرف باشد ولی اگر ایده جالبی به ذهن شما رسید متوانید در هنگامی که تحقیقتان را انجام می دهید به سادگی آن را انجام داده و از تمام آن استفاده کنید . چرا شما تمام تحقیق را در اولین مرتبه انجام میدهید ؟

آدرس منبع : شرکت داده پردازان راتین
آدرس سایت : www.ratin.ir

یک استراتژی سئو

اینترنت واقعا همه اجتماع و تمام رسوم و عادات و ارتباطات هر حرفه و شخصی را دگرگون کرده است. همانطور که می دانیم ابداعاتی از قبیل موتورهای جستجو، شبکه های کامپیوتری ، وب ، ایمیل و وبلاگ همه صنایع و تجارتها را دگرگون کرده است .
موتورهای جستجو بخش بزرگی از زندگی روزانه ما شده اند و بازاریابی و تجارت و تکنولوژی کل دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده اند.
یک نگاه به آینده بکنید: اگر نتایج موتور جستجو بتواند بدون هیچگونه واسطه ای در هر وب سایتی وجود داشته باشد؟
آیا می دانید که صفحات نتیجه موتورجستجوی MSN را مستقیما در هر وب سایت ، وبلاگ یا فروم با استفاده از جدیدترین ابداع اینترنت RSS or Really Simple Syndication ))می توانید قرار دهید؟ RSS برای توزیع محتویات وب استفاده می شود و بر اساس XML طراحی شده است .
از فواید تکنولوژی RSS قادرساختن وب سایتها برای اضافه کردن محتویاتی است که مرتب تغییر می کنند یا با مولد تغدیه RSS بروز می شوند. به عنوان مثال موتور جستجوی MSN (نسخه beta ) یک مولد تغذیه است و آنها برای هر وب سایت یک رابط مستقیم به صفحات نتیجه موتور جستجوی خود برقرار می کنند.در حال حاضر وب سایتها می توانند نتایج حاصل از موتور جستجوی زنده MSN را دقیقا همانطور که درسایت MSN.COM نشان داده می شود مستقیما در صفحات شخصی خود نمایش دهند.
یک سخنگوی MSN می گوید که تکنولوژی RSS آنها هنوز در حال توسعه می باشد و هنوز در حال آزمایشات و تغییرات فراوان می باشد.
همچنین اخبار Yahoo جدیدا یک ابزار ارائه کرده است که با یک تکنیک مشابه به کاربران اجازه دسترسی به بانک اطلاعاتی اخبار یاهو را با استفاده از RSS می دهد. اگرچه کاربران درحال حاضر جستجو توسط RSS را فقط در بخش اخبار موتور جستجوی بزرگ یاهو می توانند انجام دهند ، ولی مطمئنا شروع بسیار خوبی است.
تا کنون هیچ کدام از موتورهای جستجو نتایجشان را با یک روش قالب بندی باز ارائه نکرده اند. وب سایتها اکنون قدرت جستجوی هر دو این موتورهای جستجوی قدرتمند را در دسترس دارند . استفاده از مجموع نتایج این موتورها در یک وب سایت می تواند نتایج قوی یک جستجو از هردو شرکت را ثمر بخشد درحالی که جداگانه هم امکانپذیر است .
چگونه یک وب سایت می تواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کند؟ واقعا کار پیچیده ای نیست . برای مثال اگر شما می خواهید یک RSS برای اصطلاح Big Screen TV تولید کنید باید &format=rss را به آخر URL در درخواست موتور جستجوی MSN اضافه کنید ، بنابراین URL به شکل زیر خواهد بود:

http://beta.search.msn.com/results.aspx?q=Big+Screen+TV&format

خوب حالا یک نگاهی به اخبار یاهو بندازیم . این سیستم کمی پیچیده تر از روش MSN است ولی تقریبا به همان روش است . برای اضافه کردن یک RSS با کلمه کلیدی Big Screen TV, باید کد زیر را در انتهای URL جستجوی اخبار یاهو قرار دهید:

rss?p=Big+Screen+TV&ei=UTF-8&fl=0&x=wrt

URL به شکل زیر خواهد بود:

http://news.search.yahoo.com/news/rss?p=Big+Screen+TV&ei=UTF
بعد از قرار دادن این پارامترها در صفحه مرورگر خود ، MSN و Yahoo بصورت اتومات اطلاعاتRSS را برای سایت استفاده شده تولید خواهند کرد . اگر وب سایت شامل این کدها باشد در داخل RSS reader وب سایت قرار خواهد گرفت . اگر شما تا بحال RSS reader نداشته اید و می خواهید آن را بصورت رایگان استفاده کنید بعضی از RSS reader ها شامل NetNewsWire, Radio Userland و AmphetaDesk می باشند.
شرکتها غالبا از بازاریابی از طریق موتورهای جستجو برای توسعه و پیشرفت سایتشان در اینترنت استفاده می کنند. خیلی جالب خواهد بود که بفهمیم چگونه شرکتهای ارائه دهنده خدمات بازاریابی توسط موتورهای جستجو از این ابداع جدید برای توسعه بازاریابی آنلاین و تبلیغات استفاده خواهند کرد؟
آیا این تکنولوژی RSS یکی از رسانه های جدید MSN برای تبلیغات بوسیله pay-per- click (پرداخت برای هر کلیک ) خواهد بود؟
زیرکی و فراست بازار در استفاده از RSS براحتی می تواند رسانه تبلیغاتی محبوب گوگل را نیز شکست دهد. MSN ، Google و Yahoo کمربندهای خود را محکم بسته اند تا در این رقابت خصمانه پیروز شوند.
خوب با همه اینها ، اهمیت این توضیحات برای شما چیست ؟
محتویات تبلیغاتی ایجاد شده توسط RSS همیشه بروز بوده و در نتیجه وب سایت شما هم همیشه بروز خواهد بود. موتورهای جستجو عاشق محتویات تازه و بروز هستند و وب سایت با محتویات بروز شده را خیلی سریعتر تشخیص می دهند. از قدرت این اختراع جدید قبل از اینکه توسط رقبایتان له شوید استفاده کنید و سود ببرید.

آدرس منبع : شرکت داده پردازان راتین
آدرس سایت : www.ratin.ir

موتور های جستجو چگونه رتبه می دهند؟

هر بار که شما توسط موتور جستجو، جستجویی انجام می دهید، عنکبوت(spider) آن به آهستگی از میان میلیون ها فهرست حرکت می کند و آنهایی را که بیشتر با مورد جستجوی شما ارتباط دارند را به تصویر می کشد .حتی میزان این ارتباط نیز مورد ارزشیابی قرار می گیرد تا مرتبط ترین سایتها در ابتدا به نمایش درآیند. البته موتور جستجو همواره درست عمل نمی کند. گاهی صفحات نا مربوط به چشم می خورند و در مواردی برای یافتن آنچه می خواهید باید جستجوی بیشتری انجام دهید. موتور جستجو در یافتن اطلاعات عمل شگفت انگیزی انجام میدهد.
براستی موتورهای جستجو عمل ارزش گذاری ورتبه بندی را چگونه انجام میدهند ؟ پاسخ از این قرار است : توسط یک گروه دستورالعملها که الگوریتم خوانده می شوند. هر موتور جستجو از گروه متفاوتی از الگوریتم ها استفاده می کند، اما همه آنها از اصول عمومی خاصی پیروی می کنند. از آنجا که موتورهای جستجو قصد دارند توجه مشتریان را مجددا به خود جلب کنند، تلاششان بر این است که نتایج جستجوی مرتبط تری را پیدا کنند.
یک راه برای دستیابی به این هدف توجه به مکان قرارگیری و تراکم عبارات جستجو یا کلمات کلیدی در یک صفحه وب است. موتور جستجو بررسی می کند که کلمات کلیدی در بخش عنوان(Title)، بخش سرآغاز(Head)، در ابتدای پاراگراف یا در متن آمده اند. فرض بر اینست که صفحات مرتبط با کلمات مورد جستجو، این عبارات کلیدی را برجسته تر و چشمگیرتر مورد استفاده قرار می دهند. موتور جستجو تحلیل می کند که کلمات کلیدی در مقایسه با دیگر کلمات چند مرتبه به کار رفته اند.
Meta tag ها نیزممکن است در تشخیص ارتباط نقش داشته باشند، هرچند بسیاری از موتورهای جستجو آنها را در نظر نمی گیرند و آن دسته که به آن اهمیت می دهند، ممکن است به صورتهای متفاوتی آنها را ارزشگذاری کنند.
امکان دارد موتورهای جستجو، وب سایتها را بعلت Spamming جریمه یا تحریم کنند. کلمات کلیدی یکنواخت و خسته کننده ، کلمات کلیدی تکراری در انتهای یک صفحه و ارایه کردن صفحه ای که به صورت اتوماتیک مخاطب را به صفحه ای با محتوای کاملا متفاوت هدایت کند، همه اشکالی از Spamming هستند.
در پایان، موتورهای جستجو تحلیل ارتباط (Link Analysis) را نیز در مشخص کردن ارزشیابی خود به کار می برند. با تحلیل اینکه صفحات چگونه به یکدیگر متصل می شوند یک موتور جستجو می تواند مشخص کند که آن صفحه در چه مورد است و آیا آن صفحه به اندازه کافی مهم است که در رتبه بندی به حساب آید یا خیر؟
مهم است که به یاد داشته باشیم , با اینکه اکثر موتورهای جستجو از اصول یکسانی پیروی می کنند، الگوریتم های متفاوتی دارند. به این دلیل است که انجام یک جستجو در موتورهای جستجوی مختلف، نتایج بسیار متفاوتی به بارمی آورد. برای مثال ممکن است برخی موتورهای جستجو تعداد بیشتری از صفحات وب را فهرست کنند و برخی دیگر در فاصله های زمانی کم تر این کار را انجام دهند.
نتیجه نهایی اینکه هیچ دو موتور جستجویی فهرست یکسانی از صفحات وب ندارند. بنابراین رتبه بندی در موتورهای جستجو ممکن است بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل طراحان سایتهای وب، معمولا یک موتور عمده را هدف قرار می دهند و سعی می کنند طراحی سایت را به گونه ای انجام دهند که برای آن موتور خاص، مناسب تر باشد و رتبه بهتری داشته باشد و البته با این کار، به احتمال زیاد، رتبه در برخی موتورهای دیگر را از دست خواهد داد. حتی برخی از طراحان ممکن است موتورهای منطقه ای و تخصصی خاصی را هدف قرار دهند و برایشان امتیاز در موتورهای عمومی اهمیت نداشته باشد.
شما باید قبل از اعمال هرگونه تنظیمات در سایت خود، اول به این نکته که کدام موتور جستجو را هدف قرار می دهید توجه کنید سپس سایت خود را برای بدست آوردن حداکثر امتیاز در آن موتور بهینه کنید.
با توضیحات فوق، به نظر می رسد باید در مورد خدماتی که ادعا می کنند سایت شما را با اندک هزینه ای در صدها و هزاران موتور جستجو در مکان مناسبی قرار می دهند، بیشتر احتیاط کرد.


آدرس منبع : شرکت داده پردازان راتین
آدرس سایت : www.ratin.ir


راهکارهایی ساده جهت بالا بردن رنکینگ سایت

آیا می دانید ۸۵ درصد بازدیدگنندگان واقعی یک وبسایت را موتورهای جستجو باعث می شوند؟
آیا می خواهید سایت شما در صفحه اول و بالاترین رتبه های نتایج گوگل ظاهر شود؟
آیا می دانید روش های قرار گرفتن در رتبه های برتر موتورهای جستجو امروزه به یک علم تبدیل شده؟

پیج رنک گوگل (Google Page Rank) یک عدد بین ۰ تا ۱۰ می باشد که گوگل برای رتبه بندی نتایج خود از آن استفاده می کند.
افزایش رتبه سایت در گوگل = افزایش بینندگان موثر سایت

یکی دیگر از راه های افزایش بازدید کنندگان کار کردن بر روی کلمات کلیدی است.

توصیه هایی برای وب مسترها جهت بهبود وب سایت:

* همیشه یک سایت مفید با اطلاعات زیاد که محتوای سایت شما را به درستی نمایش می دهد داشته باشید.

*وب سایت خود را در گوگل و موتورهای جستجو گر دیگر ثبت (Add) نمائید.
* حتما در وب سایت خود صفحه ای جهت نقشه سایت (Sitemap) ایجاد نمائید که به بخش های مهم سایت اشاره کند و لینک ساده هر بخش در آن موجود باشد.
* اگر نقشه سایت (Sitemap) حاوی بیش از ۱۰۰ لینک است ، باید به چند صفحه تقسیم شود.
* آدرس نقشه سایت خود را در بخش Google Webmasters ثبت نمائید.
* لینک دادن سایت های دیگر به سایت شما باعث بالا رفتن رتبه سایت شما در نزد گوگل می شود.
*وب سایت خود را در فهرست های اینترنتی (Directory) نظیر Dmoz ، یاهو (Yahoo Directory) و Wikipedia ثبت نمائید.
*هر صفحه سایت باید از یک لینک متنی (Static) امکان ورود داشته باشد.
*به کلماتی که کاربران شما ممکن است در موتورهای جستجو تایپ کنند ، بیاندیشید و آنها را در صفحاتتون درج نمائید.
*سعی کنید تا از متن به جای تصاویر برای نمایش نام های مهم ، محتوا و لینک ها استفاده نمائید.
* برای تصاویر موجود در وب سایت مشخصات Title و Alt را به درستی درج نمائید.
*لینک های نامعتبر (غیر منتهی به هیچ صفحه ای) که معروف به Broken Link هستند را تصحیح نمائید.
* ساختار HTML وب سایت خود را با استاندارد های HTML سازگار نمائید.
* اگر از URL های پویا (Dynamic) استفاده می نمائید ، پارامترها را کوتاه و اعداد را کم در نظر بگیرید.
*لینک های یک صفحه را کمتر از ۱۰۰ لینک در نظر بگیرید.
*از یک مرورگر متنی مثل Lynx جهت تست سایت تون و بررسی آن از دید موتورهای جستجوگر استفاده نمائید ، زیرا موتورهای جستجو سایت شما را همانند آنها مشاهده می کنند.
* اگر از ویژگیهای خاص یا جذابی (Effect) مثل JavaScript ، Flah ، DHTNL ، Frame ، Session ID ، Cookie برای نمایش اطلاعات استفاده می نمائید ، به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو ، هیچ کدام از آنها را نمی توانند مورد بررسی و فهرست (Index) قرار دهند.
*اجازه دهید که موتورهای جستجوگر ، وب سایت شما را بدون هیچ Session ID یا آرگومانی (پارامتر) جستجو نمایند ، این تکنیکها مناسب برای ردیابی رفتار هر کاربر به صورت انفرادی است ، اما الگوی دستیابی موتورهای جستجوگر فرق می کند. در ضمن چون Bot های موتورهای جستجو ممکن است نتوانند تشخیص دهند که URL های متفاوتی که در اصل یک صفحه هستند ، در این صورت ممکن است جستجوی سایت شما و فهرست شدن تمامی صفحات سایت تان در موتورهای جستجو ، نا تمام بماند.
* مطمئن شوید که وب سرور شما از If-Modified-Since HTTP header پشتیبانی می کند ، این کار از مصرف زیاد از حد پهنای باند (Bandwidth) ‌سرور شما و سرریز شدن آن جلوگیری می کند.
* از robots.txt در وب سایت خود استفاده نمائید. این فایل به موتورهای جستجو می گوید که چه پوشه هایی از سایت شما می توانند مورد جستجو قرار گیرند یا چه پوشه هایی نمی توانند. از درج مقادیر در این فایل اطمینان حاصل نمائید ، زیرا نمی توان جلوی آنها را گرفت . در ضمن می توانید از بخش وب مسترهای گوگل (Google Webmasters) جهت بررسی و تست آن استفاده نمائید.
* با استفاده از robots.txt از دیدن صفحات نتایج و دیگر صفحاتی که به صورت اتوماتیک تولید می شوند (مانند نتایج جستجو) جلوگیری نمائید.
* از ثبتِ نام های (Domain) سایت های معروف با غلط املایی یا فریب کاربران ، جلوگیری نمائید.
* از بکارگیری لینک یا متون مخفی ، کلمات تکرار شده یا گمراه کننده جلوگیری نمائید.
* از ایجاد صفحات مخفی ، انتقال های فریبنده (Redirect) ، همچنین سایت یا صفحات تکراری ، جلوگیری نمائید.
* صفحات را برای کاربران و بازدید کنندگان ایجاد نمائید نه برای موتورهای جستجو
*از لینک دادن به سایت هایی که به گونه های زیر هستند ، جلوگیری نمائید:
*لینک دادن در جهت بالا بردن رتبه سایت (Page Rank)
*لینک به سایت های هرزنامه (Spammer) و سایت هایی که بد دانسته می شوند (مثل سایت های متقلب)
* لینک های متقابل مفرط یا معاوضه لینک مفرط
* خرید و فروش لینک هایی که رتبه (Page Rank) سایت را بالا می برند. (گوگل از لینک ها جهت تشخیص شهرت برای رتبه بندی سایت ، استفاده می کند)

آدرس منبع : شرکت داده پردازان راتین
آدرس سایت : www.ratin.ir